Search

נשיא איראן רוחאני: הפלת המטוס האוקראיני - טעות בלתי נסלחת שיש לחקור אותה - הארץ

נשיא איראן רוחאני: הפלת המטוס האוקראיני - טעות בלתי נסלחת שיש לחקור אותה - הארץ

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (שלישי) שהפלת המטוס האוקראיני, שבה נהרגו 176 נוסעים ואנשי צוות, היתה טעות בלתי נסלחת וטרגית שיש לחקור אותה בזהירות.

בתחילה טענו הרשויות באיראן כי מטוס חברת "אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס" התרסק בשל תקלה טכנית, והאשימו את המערב במלחמה פסיכולוגית נגד הרפובליקה האיסלאמית. אלא שבסוף השבוע האחרון הודו משמרות המהפכה האיראניים שמערכת ההגנה האווירית יירטה בטעות את המטוס על רקע המתיחות הגבוהה באזור עם ארה"ב.

עצרת זיכרון להרוגי התרסקות המטוס מחוץ לאוניברסיטת טהראן, השבוע
AFP

עוד כתבות בנושא

מאז סוף השבוע יצאו המוני אזרחים לרחובות איראן להפגין נגד ראשי המשטר, והאשימו אותם בניסיון טיוח של הפרשה. בנאום ששודר בטלוויזיה אמר רוחאני שארצו נושאת באחריות למותם של אזרחים איראנים וזרים שהיו על המטוס האוקראיני, והוסיף שכל אלה שיימצאו אשמים בהפלת המטוס ייענשו. לדבריו, הודאת משמרות המהפכה בהפלת המטוס היא "צעד ראשון טוב".

"מערכת המשפט צריכה להקים טריבונל מיוחד בראשות שופט בכיר וכמה עשרות מומחים", אמר רוחאני. "זה איננו מקרה רגיל. העולם כולו יעקוב אחר בית המשפט הזה".

במקביל, דובר בתי המשפט באיראן, גולמחוסיין איסמעילי, הודיע כי כמה אנשים במדינה נעצרו בגין חלקם בהתרסקות המטוס האוקראיני.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בעצרת באוטווה לזכר הרוגי ההתרסקות, בשבוע שעבר
AFP

דובר ממשלת איראן, עלי רבעי, הכחיש אתמול שהרשויות הסתירו מידע בנוגע להפלת המטוס האוקראיני. "הממשלה הואשמה בטיוח ובשקר, אבל אין זה המקרה", הוא אמר. לדבריו, הנשיא רוחאני קיבל מהמועצה האיראנית לביטחון לאומי את המידע על התקרית יומיים לאחר התרסקות המטוס, כלומר ביום שישי, ומיד הוציא הודעה בנושא. "כל הכוחות המזוינים היו בכוננות גבוהה וזו הסיבה לטעות הטרגית ולתאונה", אמר רבעי.

ראש ממשלת קנדה, ש-57 מאזרחיה נהרגו בהתרסקות המטוס בטהראן, אמר אתמול שכל הקורבנות יכלו להיות היום בחיים אלמלא ההחרפה האחרונה במתיחות באזור בין איראן לבין ארה"ב.

טרודו נזהר שלא להאשים באופן ישיר את דונלד טראמפ באחריות למתיחות האזורית, אחרי שהנשיא האמריקאי הורה בתחילת החודש על ההתנקשות בבגדאד במפקד כוח קודס קאסם סולימאני.

"אילולא ההסלמה האחרונה באזור, הקנדים הללו היו כעת בבית עם משפחותיהם. זה דבר שקורה כשאתה נמצא בסכסוך ובמלחמה. חפים מפשע משלמים את המחיר על זה", אמר טרודו בריאיון לרשת הטלוויזיה הפרטית "גלובל ניוז". כמה מאזרחי ארצו בחרו להאשים ישירות את הנשיא האמריקאי במותם של נוסעי המטוס האוקראיני.



2020-01-14 07:15:56Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOmh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy93b3JsZC9taWRkbGUtZWFzdC8xLjgzOTk3OTTSAT5odHRwczovL3d3dy5oYWFyZXR6LmNvLmlsL2FtcC9uZXdzL3dvcmxkL21pZGRsZS1lYXN0LzEuODM5OTc5NA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "נשיא איראן רוחאני: הפלת המטוס האוקראיני - טעות בלתי נסלחת שיש לחקור אותה - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.