Search

נתניהו בכנס בחירות: "אולמרט פועל לסכל את עסקת המאה, וחברו גנץ שותק" - ישראל היום

נתניהו בכנס בחירות: "אולמרט פועל לסכל את עסקת המאה, וחברו גנץ שותק" - ישראל היום

ראש הממשלה נתניהו בנאום מיוחד // צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום הערב (שבת) נאום מיוחד, ובו, גילויים ודברים חשובים לעתיד ישראל, כך לדבריו. ראש הממשלה היא אמור למסור את הדברים כבר ביום חמישי, אך הם נדחו בשל רצף האירועים הביטחוניים באותו היום, בו נפצעו 14 חיילים ואנשי כוחות הביטחון בסדרת פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים. במקביל לכך הצהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי בכוונתו "לחשוף את תיק 5000", בהתייחס לתיקי נתניהו מחר בבוקר. מקורות רמזו שמדובר בקמפיין הקשור למערכת הבריאות.

בין הפיגועים, 12 חיילי גולני נפצעו, אחד מהם באורח קשה, בפיגוע דריסה שאירע בירושלים. החיילים היו בדרכם להשבעה בכותל, כאשר המחבל – תושב מזרח ירושלים, פגע בהם במכוניתו ונמלט מהמקום. בפיגוע נוסף נפצע חייל באורח קל מירי סמוך להתנחלות דולב ביהודה ושומרון, ובפיגוע שלישי נורה שוטר בירושלים, ונפצע באורח קל. 

שבועות של פגישות דיפלומטיות

בשבועות האחרונים קיים נתניהו מספר נסיעות מדיניות, בהן הצגת תוכנית המאה בוושינגטון, ביקור במוסקבה ופגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין – כאשר בשובו לארץ הייתה במטוסו נעמה יששכר, ואף ביקור באוגנדה, שם נפגש לראשונה עם מנהיג המועצה הזמנית בסודן, עבדל פתאח אל-בורהן, בשלב שנועד לקדם נורמליזציה בין המדינות.
בנוסף לכך, בימים האחרונים מקורות דיפלומטיים ערביים טענו כי ישנם מגעים לקיים מפגש פסגה בקהיר בין נתניהו לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שנחשב לאיש החזק בממלכה.

מקור דיפלומטי ערבי בכיר, שאישר את הפרטים ל"ישראל היום"; "בימים האחרונים מתקיימים מגעים מאוד אינטנסיביים בין וושינגטון, ישראל, מצרים וסעודיה כדי להוציא לפועל את מפגש הפסגה בקהיר שיערך כבר בשבועות הקרובים, עוד לפני הבחירות בישראל, ובו ייקחו חלק, מלבד המארחים המצרים, ארה״ב, ישראל, סעודיה וגם גם שליטי איחוד האמירויות, סודן, בחריין ועומאן".

עוד דווח כי בחריין הציעה גם היא לארח את פגישת הפסגה במנאמה, בירת הנסיכות, ובמסגרתה תתקיים פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליורש העצר הסעודי בן סלמאן. לפי מקורות ערבים שונים, גם לירדן הועברה הזמנה לקחת חלק בפסגה אם אכן תתקיים, והירדנים החלו במגעים מול מדינות ערב השונות בעניין עמדתם בנושא. לדברי גורם בכיר, בעמאן המלך עבדאללה מעוניין כי אבו מאזן יוזמן אף הוא לפסגה כזו אם תיערך וייקח בה חלק. לירדנים הועברו מסרים מוושינגטון כי יש מגעים בעניין מול רמאללה ויש הסכמה עקרונית של ישראל להשתתפות הפלשתינים בפסגה המתגבשת.

השתתפה בהכנת הכתבה: דניאל רוט-אבנרי



2020-02-08 17:53:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMxNzYx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו בכנס בחירות: "אולמרט פועל לסכל את עסקת המאה, וחברו גנץ שותק" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.