Search

משרד הבריאות צפוי להרחיב את מעגל הנבדקים - ישראל היום

משרד הבריאות צפוי להרחיב את מעגל הנבדקים - ישראל היום

מעגל הנבדקים להידבקות בנגיף הקורונה בישראל צפוי להתרחב בימים הקרובים. לאור התפשטות נגיף בעולם וההתפרצות במספר מדינות, בהן ארצות הברית, משרד הבריאות מקיים דיונים בנוגע להרחבת מעגל הנבדקים לאיתור קורונה. ככל הנראה יומלץ כי כל אדם שחוזר מחו"ל – לא משנה מאיזו מדינה, וסובל מסימפטומים שיפורטו במדוייק, ייצור קשר עם מד"א ובמידת הצורך יגיעו לקחת ממנו בדיקות. גורם במשרד הבריאות ציין כי "הנושא על הפרק ויש צורך להיערך אליו לוגיסטית".

הישראלי רוני ברגיל השתחרר מבידוד חולי הקורונה בשיבא // צילום: משה בן שמחון

כיום ההנחיה להיבדק נוגעת רק לאנשים שסובלים מסימפטומים כמו חום, שיעול או קוצר נשימה וחזרו ממדינות בהן איטליה, יפן, תאילנד ועוד מדינות באסיה.ההערכה היא שההנחיות החדשות לא יכללו חובת בידוד אלא הנחייה כי מי שחזר מחו"ל וסובל מסימפטומים ייצור קשר עם מד"א. עד כה דיווחו 75 מדינות בעולם על הימצאות קורונה. אך לדברי מומחה גם היעדר דיווח בחלק מהמדינות הוא מדאיג.

"נראה שיש אירועים די משמעותיים של קורונה בארה"ב ובאירופה, כאשר בארה"ב בגלל תקלה בערכת הבדיקה לקורונה, נראה שלא הייתה להם זמינות לעשות בדיקות וייתכן שפיספסו התחלה של כמה התפרצויות", מסביר ד"ר טל ברוש, מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות ומנהל היחידה למניעת זיהומים באסותא אשדוד. 

"מגמה מדאיגה נוספת היא שיש כמה מקומות בעולם שבהן לכאורה אין כלום. כנראה שלא בודקים שם מספיק את נושא הקורונה. כרגע מתקיים דיון בשאלה האם להרחיב את מספר הנבדקים, אך במקביל לצמצם את הקריטריונים לבדיקה כך שנבדוק אנשים עם סימפטומים מובהקים יותר. אנחנו יודעים היום יותר על הנגיף ולומדים לכוון את בדיקות המעבדה לאנשים עם סימפטומים יותר מובהקים".

עוד בנושא:

• כל המקומות שבהם ביקר חולה הקורונה הישראלי

• נגיף הקורונה מתפשט בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת

• "מפת הקורונה": כך תוכלו לזהות האם בסביבתכם שהה חולה

עוד אמר כי ההנחיות הקיימות היום לשקול נחיצות של נסיעות לחו"ל לא צריכה להשתנות: "צריך להבהיר לאנשים שקיים סיכון בנסיעה לחו"ל אך אין טעם להוציא עוד אזהרות. העולם הוא כפר גלובלי והסיכונים בסופו של דבר ישתוו בין כל המדינות". בתוך כך, אחד מחולי הקורונה, רוני ברגיל, תושב מגדל העמק, שוחרר מאשפוז לאחר שתוצאות הבדיקות שלו היו תקינות. ברגיל אושפז ביום שישי בבידוד בשיבא לאחר שחזר מאיטליה סבל מסימפטומים ואובחן עם קורונה.

הוא אמר עם שחרורו מהמתחם: "התחושות מעורבות. חלק אחד שמח להיות בחוץ, מתגעגע מאד למשפחה. חלק אחר נשאר עם האנשים בבידוד ועם מקום העבודה שלי שנפגע מאד. למרות שאני לא אשם הנזק נגרם וכל מה שעיתי כדי למזער, יש התמודדות לא פשוטה בחוץ. לא פשוט לצאת לקלחת הזאת. יש היסטריה לא פשוטה וגם כשאתה בפנים ורואה את החדשות התחושות מאד מעורבות".

"לא קל להיות בבידוד סגור בין ארבעה קירות למרות שהתנאים הם נוחים והצוות הוא נעים ומבין וחם. עדיין אתה סגור בין 4 קירות תחושה קשה. מרגיש כלוא. זה לא פשוט".

במתחם המבודד נותרו עשרה חולי קורונה, כאשר במתחם נפרד מהם באותו מקום מחוץ לבית החולים שיבא שוהים עוד תשעה מהחוזרים מיפן שאינם נושאים את הנגיף אך נדרשים לפי ההנחיות לבידוד עד לסוף השבוע. 

בתוך כך, ראש אגף מבצעים במטכל אלוף אהרון חליווה נכנס לבידוד לאחר שחזר מנסיעה פרטית מאיטליה.

מבודדי "ספינת הקורונה" בדרך לבידוד ביתי?

האם השוהים בבידוד בשיבא שחזרו מ"ספינת הקורונה" מיפן ישוחררו לפני תום תקופת הבידוד בת השבועיים, וימשיכו בידוד בבית? בבית החולים שיבא פנו בימים האחרונים למשרד הבריאות, וביקשו לשקול את האפשרות לשחרר להמשך בידוד בית את 9 השוהים במתחם הבידוד שחזרו מיפן ולא חלו בקורונה. כזכור, השוהים הגיעו ביום שישי שעבר מיפן, ונותר להם עוד כחצי שבוע לתום תקופת הבידוד בת השבועיים.

עם זאת, יודגש כי חלק מהמבודדים עצמם כלל לא רוצים להשתחרר מהבידוד, כדי לא לסכן את משפחותיהם, ולא למשוך לעברם תשומת לב מיותרת, מבחינתם. גם חלק ממשפחות המבודדים חוששות ששחרור מוקדם יגרום לבהלה באילת, כך שייתכן שלמרות הרצון של שיבא - הם יישארו בשלושת הימים הללו בבידוד בכל זאת.

הישראלי רוני ברגיל השתחרר מהבידוד, אחרי שתוצאות הקורונה חזרו שליליות // צילום: קוקו

בשיבא הגישו את הבקשה לאור השינוי בתמונת המצב בארץ, והעובדה שאנשים רבים שחזרו מאיטליה, תאילנד או יפן - שוהים בבידוד ביתי במידה והם ללא סימפטומים, כמו במקרה של החולים מיפן. בנוסף מבקשים בשיבא להכשיר את המתחם שבו היו המבודדים, כך שיוכל לקלוט כ-30 מטופלים, ועוד 30 מטופלים במתחם סמוך שבו נמצאים כעת 10 חולי קורונה, ובסך הכל יורחב מתחם הבידוד לקליטת כ-60 חולים.

פרופ' ארנון אפק המשנה למנכ"ל שיבא: "השבוע הצגנו לבתי חולים אחרים את אופן הטיפול שנעשה בשיבא בחולי הקורונה. יתר בתי החולים נערכים, והעברת חולים לבתי חולים נוספים היא עניין של קצב המקרים. אנו ממתינים לשלב שבו השוהים בבידוד שיגיעו מיפן יעזבו את מתחם הבידוד בשיבא ואז להערכתי מי שיגיע לשיבא יהיו אנשים סימפטומטיים בלבד".

"ברגע שהשוהים מיפן יפונו, נעשה התאמות במתחם הבידוד שמחוץ לשיבא ונכשיר אותו לקליטת מבודדי קורונה נוספים. אך אין לי ספק שנכון שיהיו עוד בתי חולים שיוכלו לקלוט את חולי הקורונה".



2020-03-03 18:15:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM4NTU50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "משרד הבריאות צפוי להרחיב את מעגל הנבדקים - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.