Search

בתי הכנסת הוחרגו? ההנחיות לשוטרים - והבלבול - ynet ידיעות אחרונות

בתי הכנסת הוחרגו? ההנחיות לשוטרים - והבלבול - ynet ידיעות אחרונות

המשטרה סוגרת את שוק הכרמל בת"א    (צילום: אביגיל עוזי, מוטי קמחי )

התקנות החדשות נכנסו לתוקפן הבוקר , וההנחיות שהועברו לשוטרים עדיין לא ברורות. על פי מסמך שהופץ מתברר כי בתי הכנסת יוחרגו מהן - והתפילה בהן תהיה מוגבלת ל-20 בני אדם, ולא לעשרה - אבל במשטרה אמרו כי ההנחיות שבמסמך אינן סופיות. מאותו מסמך חתום, שממנו התנערה המשטרה אחרי הפצתו, עלה גם כי ללא תבוצע אכיפה בנוגע לצמצום יציאה למרחב הציבורי.

נראה שעד שלא יוצאו צווים מסודרים על ידי משרד הבריאות, במשטרה ובגורמי האכיפה השונים יתקשו לבצע את ההנחיות של ה"סגר מרצון" באוכלוסייה. הבוקר פרסם אגף המבצעים שורה של הנחיות לשוטרים בשטח כיצד לאכוף את ההגבלות על יציאה למרחב הציבורי.

שאלות ותשובות בנושא אכיפה של המשטרה ()

המסמך שהופץ. במשטרה טוענים: אין מדובר בהנחיות סופיות

על אף שלפי התקנות ניתן לתת קנס מינהלי של 5,000 שקלים, במסמך שהועבר לשוטרים - אותו מסמך שנטען אחר כך כי אינו סופי - נאמר כי "בשלב זה מערכת הקנסות לעסקים לא פעילה". מתברר כי למרות שאחת ההוראות אוסרת על פתיחת עסקים מסוגים שפורטו בתקנות והוגדרו כעבירות פליליות ומינהלתיות בתקנות שעת חירום - למשטרה אין יכולת אכיפה שלהם.

בהוראות נכתב לשוטרים כי בשלב זה לא ניתן להטיל קנס בגין פתיחת עסקים בניגוד לצו, אך ניתן להטיל קנס בגין העבירות האחרות: אי דיווח למשרד הבריאות על בידוד, יציאה מבידוד ואי ציות להוראה שלא להתקהל מעל 10 אנשים. המשטרה גם העבירה לשוטרים שאלות ותשובות בנוגע לסיטואציות שונות - אבל אחר כך טענה כי אין מדובר בהנחיות סופיות.

בכל מקרה, מאותו מסמך עולה כי אין לבצע אכיפה בנוגע לצמצום יציאה למרחב הציבורי, ויש להתיר את חנויות המזון, ההיגיינה ובתי המרקחת פתוחים. לשוטרים נאמר כי בכל אלו אין מגבלת קהל, אך יש לשמור על מרחק של שני מטר מאדם לאדם לרבות בתורים, וכן לסמן מקומות לעמידה באזור הקופות ובאזורי התורים. האחראים נדרשים למנוע צפיפות של אנשים במקום אחד ולשם כך יווסת מספר המבקרים.

שוק הכרמל (צילום: רועי רובינשטיין )

שוטרים בשוק הכרמל, הבוקר(צילום: רועי רובינשטיין )


שוטרים עוצרים צעירה שהפרה בידוד ביתי בתל אביב (צילום: אמיר מאירי)

ניידות ליד בית הכנסת הגדול(צילום: אמיר מאירי)

לפי ההנחיות, תפילה בבית כנסת תוגבל ל-20 אנשים, ולא לעשרה אנשים. בתי המלון והצימרים יישארו פתוחים, ללא חדרי אוכל. גם מכוני הרישוי והמוסכים יישארו פתוחים, וכך גם שווקים סיטונאיים, כשוק צריפין. לעומת זאת, יש לאכוף את סגירת השווקים קמעונאיים כשוק הכרמל, שוק התקווה, שוק מחנה יהודה ושוק רמלה-לוד. ואכן, כבר הבוקר נראו שוטרים מוודאים את סגירת הדוכנים בשוק הכרמל.

הנחיה אחרת, מוזרה מעט, נגעה למספרת כלבים. לפי ההנחיות שהועברו לשוטרים, אם מספרת הכלבים נמצאת בקניון - דינה להיסגר. אם היא ברחוב, אז מותר להפעיל במגבלות של ארבעה לקוחות. הנחיה דומה ניתנה לגבי חנויות ספרים ופנאי. כמו כן מסבירים במסמך לשוטרים כי מותר לגלוש – אין לבצע אכיפה כלפיי אנשים פרטיים.



2020-03-22 08:41:28Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOGh0dHBzOi8vd3d3LnluZXQuY28uaWwvYXJ0aWNsZXMvMCw3MzQwLEwtNTY5OTQ0MSwwMC5odG1s0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "בתי הכנסת הוחרגו? ההנחיות לשוטרים - והבלבול - ynet ידיעות אחרונות"

Post a Comment

Powered by Blogger.