Search

הרשות השניה נגד החסויות והשימוש המסחרי בעיתונאים בועידת המשפיעים - News1 מחלקה ראשונה

הרשות השניה נגד החסויות והשימוש המסחרי בעיתונאים בועידת המשפיעים - News1 מחלקה ראשונה

כאמור, יו"ר הרשות השנייה הציגה 10 שאלות לאבי ניר ולאבי וייס. נציג להלן את השאלות והשובות המלאות מצד חברת החדשות, כסדרן:

1. הבהרת חברת החדשות משנה שעברה כי מדובר בכנס חד-פעמי.

תשובה: הכנס נחל הצלחה גדולה בכך שהצליח בפעם הראשונה לייצר מפגש בלתי אמצעי בין אנשי חברת החדשות לבין הציבור. בימים שבהם נמצאת התקשורת תחת מתקפה יש חשיבות לשחזר את המפגשים, ההרצאות והשיחות של אנשי חברת החדשות עם האנשים שבאים לראות אותם פנים אל פנים ושמעוניינים לשמוע על המתודולוגיה של העבודה העיתונאית.
הכנס יאפשר, כפי שאיפשר בשנה שעברה בהצלחה רבה, מפגש בלתי אמצעי בין הציבור לבין קובעי מדיניות, להציג שאלות, לקיים דיאלוג שאינו יכול להתקיים בכל פלטפורמה אחרת.
דווקא היום חברת החדשות סבורה שיש במפגש בלתי אמצעי ובלתי שגרתי שכזה, כדי לחזק את אמון הציבור בעיתונות חופשית. קיימת משמעות מיוחדת בעייננו לקיים
מפגשים כאלה בזמן מערכת הבחירות שבמהלכה תשומת הלב הציבורית מופנית ליחסים המורכבים בין העיתונות לפוליטיקה. כמו-כן אנו מעוניינים לשים דגש על השיח האלים, בעיקר ברשתות החברתיות, שהפך לנפוץ מדי וגם נושא זה בשיא הרלוונטיות שלו במהלך מערכת בחירות.

2. נא פרטו מהו אופן קבלת החסויות לוועידה.

תשובה: הליך גיוס החסויות מנוהל בלעדית על-ידי קשת וחברת ההפקה של הכנס. לחברת החדשות אין כל נגיעה בתהליך, אין לה ידע מוקדם לגבי זהות נותני החסות במשך תהליך הגיוס, כפי שאין לה ידע מוקדם לגבי זהות המפרסמים על המסך במהלך הפסקות הפרסומות בזמן שידור תוכניותיה.

3. נא ציינו האם הובהר לרוכשי החסויות כי לא תובטח להם חשיפה כלשהי על מסך הטלוויזיה, ככל שתוכנית מהאירוע ישודרו?

תשובה: החסויות הן עבור הכנס והופעה בו. לא עבור הופעה ושידור בטלוויזיה. הדבר הובהר לנותני החסויות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

4. ככל שתכנים מהאירוע ישודרו, כיצד תבטיחו כי לא תהיה חשיפה של החסויות על מסך הטלוויזיה?

תשובה: בדומה לשנה שעברה, סינון התכנים מהכנס לצורך שידור על המסך הוא בסמכות עורכי התוכן של תוכניות חברת החדשות שיפעילו שיקול דעת עיתונאי עצמאי. עורכי התוכניות לא מקבלים שום בקשה או הנחיה בנוגע לשידור על המסך, לא במפורש ולא במרומז, מאנשי קשת או חברת ההפקה שאחראים על גיוס חסויות. בדומה לוועידת המשפיעים של שנה שעברה ולכל הכנסים מסוג זה, צפויים להופיע באירוע שרים, חברי כנסת, בכירים במשק ומכובדים אחרים. הם צפויים לספק כותרות ומטבע הדברים קיים עניין ציבורי בדיווח חדשותי ענייני של דבריהם.

5. נא פרטו מדוע לעמדתכם האמור אינו מהווה פגיעה בעצמאותה של חברת החדשות?

תשובה: בעקבות הצלחת ועידת המשפיעים בשנה שעברה, הביעה חברת החדשות רצון לקיים כנס נוסף השנה. הדבר לא ניכפה עליה אלא ההפך. כמו-כן, כדי לשמור על עצמאותה, נבנה גם השנה מנגנון גיוס חסויות שמנתק את החברה ואת אנשיה מגיוס החסויות.

6. נא פרטו מהם האמצעים בהם נקטתם להפיג את החשש לפגיעה בעצמאותה של חברת החדשות?

תשובה: ראו סעיף 5.

7. נא פרטו מהו מתווה ההתקשרות על עובדי חברת החדשות? האם תשולם תמורה לעובדי חברת החדשות? אם כן - מי המשלם וכנגד מה?

תשובה: עובדי חברת החדשות יקבלו תמורה עבור יום עבודתם בכנס. התשלום יועבר מחברת ההפקה של הכנס לחברת החדשות כנגד חשבונית שתסכם את הסכום שישולם לעובדי החברה.

8. האם עובדי חברת החדשות מחויבים להשתתף בוועידה?

תשובה: עובדי חברת החדשות אינם מחויבים להשתתף בכנס. אם הדבר מהווה אינדיקציה לחשיבות האירוע עבור עובדי החברה אף לא אחד מהם הביע חוסר רצון להשתתף ואף – ההפך הוא הנכון. עובדי חברת החדשות פונים ומבקשים להשתתף ולהיות מעורבים כמה שניתן לאפשר להם.

9. האם דירקטוריון חברת החדשות היה מעורב באישור הכנס האמור? ככל שכן, נא העבירו את החלטת הדירקטוריון בעניין.

תשובה: דירקטוריון חברת החדשות קיבל דיווח ממנכ"ל החברה על קיום הכנס, על תוכנו, ועל מנגנון ניתוק החברה מתהליך גיוס החסויות. לא נהוג להצביע על דיווח כנ"ל אלא אם יש לגביו התנגדויות או הסתייגויות. מאחר שלא היו כאלו לא נערכה הצבעה.

10. אנא פרטו האם ובאיזה אופן בכוונתכם לשדר את הוועידה.

תשובה: במתווה זהה לכנס של שנה שעברה, בכוונתנו לשדר חלקים מהאירוע. כמו בשנה שעברה אנו מעוניינים לשדר בשידור חי את מליאת הפתיחה החגיגית בה ידברו נשיא המדינה, פרופ' יובל נח הררי, פוליטיקאים בכירים ועוד. בעייננו קיימת חשיבות ציבורית לשידור חי של ראיונות עיתונאיים בין אם הם מתקיימים באולפן או מעל במת הכנס.



2019-08-24 07:50:12Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNGh0dHBzOi8vd3d3Lm5ld3MxLmNvLmlsL0FyY2hpdmUvMDAxLUQtNDE3MTE1LTAwLmh0bWzSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "הרשות השניה נגד החסויות והשימוש המסחרי בעיתונאים בועידת המשפיעים - News1 מחלקה ראשונה"

Post a Comment

Powered by Blogger.